Dynasty tietopalvelu Haku RSS Askolan kunta

RSS-linkki

Kuulutus 2021/30

KUNTAVAALIT 2021

Askolan kunnassa sunnuntaina 13.6.2021 toimitettavissa kuntavaaleissa valitaan 1.8.2021 alkavaksi nelivuotiskaudeksi kaksikymmentäseitsemän (27) valtuutettua ja heidän varajäsenensä.

Vaaliasiakirjojen toimittaminen
Ehdokkaita kuntavaaleissa voivat asettaa puoluerekisterissä olevat puolueet sekä äänioikeutettujen perustamat valitsijayhdistykset. Puolueen ja valitsijayhdistyksen tulee toimittaa ehdokashakemuksensa sekä ilmoitus vaaliliitosta ja yhteislistasta Askolan kunnan keskusvaalilautakunnalle viimeistään tiistaina 4.5.2021 ennen kello 16.00.

Vaaliasiamiesten toimittamia ehdokashakemuksia ottaa vastaan keskusvaalilautakunnan sihteeri Tuija Saloranta tai tämän varahenkilö Askolan kunnanvirastossa, os. Askolantie 30, Askola. Asiakirjojen jättämisen ajankohdasta pyydetään sopimaan ennakolta. Mikäli vaaliasiamies ei muuta/ täydennä 9.3.2021 mennessä jättämäänsä ehdokashakemusta 4.5.2021 mennessä jää vanha voimaan.

Vaalipäivän äänestyspaikka
Askolassa on vaalipäivänä vain yksi äänestyspaikka, 001 Askolan kunnanvirasto, Askolantie 30, Askola, Vaalihuoneisto on vaalipäivänä avoinna kello 9.00 – 20.00.

Ennakkoäänestys
Ennakkoäänestys toimitetaan 26.5. - 8.6.2021 seuraavissa paikoissa: Askolan kunnanvirasto, Monninkylän koulu, Särkijärven koulu ja Juornaankylän koulu. Tarkemmat ajat löytyvät kunnan kotisivuilta sekä joka kotiin jaettavasta tiedotteesta.

Kotiäänestys
Äänioikeutettu, jonka kyky liikkua tai toimia on siinä määrin rajoittunut, ettei hän pääse äänestys- eikä ennakkoäänestyspaikkaan ilman kohtuuttomia vaikeuksia, saa äänestää ennakolta kotonaan siinä kunnassa, joka on merkitty äänioikeusrekisteriin hänen kotikunnakseen. Kotiäänestystä haluavan äänestäjän tai hänen avustajansa on ilmoitettava tästä kirjallisesti tai puhelimitse keskusvaalilautakunnalle viimeistään tiistaina 1.6.2021 ennen klo 16.00. Jos samassa taloudessa asuva omaishoitaja aikoo äänestää kotiäänestyksen yhteydessä, se on mainittava ilmoituksen yhteydessä. Ilmoituksen voi tehdä lomakkeella, joka lähetetään niille äänestäjille, jotka edellisissä vaaleissa ovat äänestäneet kotona. Lomakkeita saa myös Askolan kunnanvirastolta, os. Askolantie 30, Askola tai tilaamalla keskusvaalilautakunnalta, puhelimella numerosta 040 719 5069 tai sähköpostitse osoitteesta askola@askola.fi.

Kotiäänestyslomake

Keskusvaalilautakunta