Dynasty tietopalvelu Haku RSS Askolan kunta

RSS-linkki

Kuulutus 2022/70

TIETO YHTEISLUPAHAKEMUKSEN VIREILLÄOLOSTA/ Tångin Sora Oy

Myrskylän ympäristönsuojeluviranomaisella on vireillä ympäristönsuojelulain ja maa-aineslain mukainen yhteislupahakemus maa- ja kalliokiviainesten ottoon ja kalliokiviaineksen louhintaan ja murskaukseen. Lupaa haetaan lisäksi muualta tuotavan kiviaineksen ja louheen murskaamiseen kiviainestuotteiksi. Toiminnalle haetaan aloituslupaa muutoksenhausta huolimatta.

Kuulutuksen julkaisupäivä: 25.10.2022
Hakemuksen tiedoksisaannin katsotaan tapahtuneen seitsemäntenä päivänä tämän kuulutuksen julkaisemisajankohdasta.

Hakija: Tångin Sora Oy, Koskenkyläntie 763, 07600 Myrskylä

Hakemuksen mukainen toiminta:

Hakija hakee maa-aines- ja ympäristölupaa kiviaineksen otolle, louhinnalle sekä murskaukselle Myrskylässä, Hyövinkylän kallioalueelle, tilalle Anttes (504-402-3-59). Kiinteistöllä on voimassa olevat luvat vastaavalle toiminnalle ja lupien määräaika on päättymässä.

Suunnitellun ottamisalueen pinta-ala on 6,82 ha ja kalliokiviaineksen kokonaisottamismäärä on 575 000 m³. Lupaa haetaan 10 vuodeksi. Lähin asutus sijaitsee pohjoiskoillisessa 530 metrin etäisyydellä louhinta-alueesta.

Ennalta arvioiden toiminnan merkittävimmät ympäristövaikutukset ovat melu- ja pölypäästöt.

Kuulutus on nähtävillä Askolan ja Myrskylän kuntien verkkosivuilla 25.10.-1.12.2022. Kuulutus ja hakemusasiakirjat ovat lisäksi nähtävillä 25.10.-1.12.2022 www.julkipano.fi.

Ne, joiden etua tai oikeutta asia koskee, voivat tehdä muistutuksen asiasta. Muilla kuin asianosaisilla on oikeus ilmaista mielipiteensä hakemuksesta. Muistutukset ja mielipiteet tulee jättää ensisijaisesti www.julkipano.fi –sivuston kautta tai osoitteeseen Ympäristönsuojeluyksikkö, Askolantie 28, 07500 Askola tai ymparistonsuojelu@askola.fi viimeistään 1.12.2022.

Lisätietoja hakemuksesta antaa ympäristönsuojelusihteeri Laura Haapola, etunimi.sukunimi@askola.fi, 040 7639 420
Askolan rakennus- ja ympäristölautakunta

KUNGÖRELSE OM ANHÄNGIG GEMENSAM ANSÖKAN
En ansökan om ett gemensamt tillstånd enligt miljöskyddslagen och marktäktslagen har anhängiggjorts hos miljöskyddsmyndigheten i Mörskom kommun. Ansökan gäller tagning av mark- och bergsubstanser samt bergsbrytning och krossning. Den sökande ansöker även om tillstånd för krossning av importerat sten- och sprängmaterial till produkter av stenmaterial. Tillstånd söks för att inleda verksamheten oberoende av överklagande.

Kungörelsedatum: 25.10.2022
Delfåendet av ansökan anses ha skett den sjunde dagen efter att den här kungörelsen publicerades.
Den sökande: Tångin Sora Oy, Koskenkyläntie 763, 07600 Myrskylä

Ansökningens huvudsakliga innehåll:
Den sökande ansöker om marktäktstillstånd och miljötillstånd för tagning av stensubstanser, stenbrytning och krossning i Övitsböle (Hyövinkylä) klippområde i Mörskom på fastigheten Anttes (504-402-3-59). Fastigheten har gällande tillstånd för motsvarande verksamhet och tillstånden är på väg att löpa ut.
Det planerade täktområdet omfattar en yta på 6,82 hektar och den totala täktvolymen är 575 000 m³. Tillstånd söks för 10 år. Den närmaste bebyggelsen ligger i nordost, 530 meter från brytningsområdet.
Enligt förhandsbedömningen uppskattas de mest betydande miljökonsekvenserna av verksamheten bestå av buller- och dammutsläpp.

Kungörelsen hålls framlagd på Askola respektive Mörskom kommuns webbplatser 25.10–1.12.2022. Ansökningshandlingarna jämte bilagor hålls framlagda under kungörelsetiden elektroniskt på adressen www.julkipano.fi.

De vars fördel eller rätt saken gäller kan framföra en skriftlig anmärkning gällande ärendet. Andra än sakägare har rätt att framföra sin åsikt om ansökan. Eventuella skriftliga anmärkningar med anledning av ansökan ska under framläggningstiden lämnas in i huvudsak på adressen www.julkipano.fi eller per post till adressen Byggnads- och miljönämnden, Askolantie 28, 07500 Askola eller ymparistonsuojelu@askola.fi senast 1.12.2022.

Mer information om ansökan ger miljövårdssekreterare Laura Haapola, 040 7639 420
Byggnads- och miljönämnden

Lähettäjä: Rysy